سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تنهایی بهتر از همنشین بد است . همنشین درستکار، بهتر از تنهایی است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
محمد بن عبدالوهاب قبل از وهابیت : - سلفی گری و وهابیت
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • شیخ این فرقه در سال 1115 ه.ق درشهر عیینه از شهرهای نجد به دنیا آمد .

    پدر او قاضی آن شهر بود و محمد بن عبدالوهاب از همان ابتدای جوانی علاقه فراوانی به علومی همچون تفسیر،حدیث وعقائد داشت ، او فقه حنبلی را نزد پدرش که از علمای حنبلی بود آموخت .

    این شیخ جوان از ابتدای جوانی خیلی از اعمال مذهبی مردم نجد را زشت می شمرد و مخالفتهای خود را با بعضی از اعتقادات مردم مثل توسل به پیامبر و را آغاز کرد مثلاً در بصره به قدری با اعتقادات مردم مخالفت کرد که مردم او را از شهر بیرون کردند و نزدیک بود از شدت تشنگی و گرسنگی در بیابانهای اطراف جان دهد .

    بزرگترین نقطه ضعف شیخ این بود که با مسلمانانی که از عقائد او پیروی نمی کردند معامله کافر حربی می کرد و در فتواهای خود برای جان ، مال و ناموس آنها ارزشی قائل نبود .

    این شیخ با همراه کردن آل سعود -که در آن زمان از همه جا طرد شده و دنبال اعاده حیسیت از دست رفته خود بودند- به فکر وارد شدن در عرصه سیاسی شد و شروع به جنگ و غارت مخالفان عقائد خود کردند .

    کار به جایی کشیده شد که در مدت زمان کوتاهی مردم بخاطر حفظ جانشان به عقائد افراطی این شیخ سر تعظیم فرو آوردندو شیخ تنها به این بسنده نکرد و حتی از این مردم عوام و ضعیف بیعت گرفت و در فاصله کمی با جمع کردن سیاه لشکر و بالا بردن قدرت نظامی خود سری در بین سرها بلند کردند .

    سرانجام عمر این شیخ (محمد بن عبد الوهاب) در سال 1206 ه.ق به پایان رسید و بعد از او چه نااهلانی با کشیدن نام اسلام ، ضرباتی به اسلام و مسلمین وارد کردند که تا امروزه شاهد این ظلمها هستیم .



    ابن الصبیح ::: چهارشنبه 86/3/16::: ساعت 11:3 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :14197
    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    محمد بن عبدالوهاب قبل از وهابیت : - سلفی گری و وهابیت
    ابن الصبیح
    با سلام خدمت دوستان عزیز این وبلاگ با توجه به احساس نیازی که در جامعه امروزی احساس شده طراحی گردیده ، که به نقد و بررسی فرقه سلفی گری و وهابیت پرداخته و امیدوارم با نظرات مفید خودتان در هر چه بهتر شدن این وبلاگ مرا یاری نمائید.

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    محمد بن عبدالوهاب قبل از وهابیت : - سلفی گری و وهابیت

    >>لینک دوستان<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<